מדע וטכנולוגיה - יסודי
דבר הממונה
מדינת ישראל מתמודדת עם מלחמה ואתגרים רבים מוצבים בפני מערכת החינוך, בפרט מורים להוראת מדע וטכנולוגיה.
נשאלת השאלה - איך לעורר סקרנות, פליאה ורצון להביא את התלמידים ללמידה חקרנית, פיתוח ידע, מיומנויות וערכים, שהן מטרות הוראת המדע והטכנולוגיה.
על פי תפיסת הלמידה המתחדשת, ידע, מיומנויות וערכים יש לזמן ללומדים למידה חווייתית, יוצאת מגבולות הכיתה, אותנטית ורלוונטית ללומדים על מנת לגייס אותם ללמידה משמעותית, התנסותית ומהנה.
לכן חשוב ביותר שתוכנית הלימודים ותכנון דרכי ההוראה של מורי מדע וטכנולוגיה יגרמו לתלמיד לאהוב ולהתלהב מעולם הטבע הסובב אותנו, לבחון באופן ביקורתי ויצירתי את תרומת המדע והטכנולוגיה לחברה ולתרבות, לטפח את המסוגלות העצמית של התלמידים ולטעת בהם את האמונה שהם מסוגלים להתמודד עם האתגרים האינטלקטואליים, המעשיים וההתנהגותיים שהמקצוע מציב.
לרשות מורי מדע וטכנולוגיה במחוז חיפה ניתן מענה באמצעות פתרונות למידה ייחודים: שימוש בקורסים הדיגיטליים, יחידות הוראה מתוקשבות, התמצאות באתר המקצוע, חקר מדעי ופתרון בעיות, מגוון כלי הערכה חלופיים, שילוב כלים דיגיטליים בהוראת המדעים.