ביטחון ובטיחות ושעת חירום
יועץ בטיחות: קניית שירותים מחברת חיצונית
ביטחון
- מופקד על כל תחומי הביטחון בסביבת המחוז מכיר תוכנית עבודה שנתית מחוזית בתחומי הביטחון.
- מנחה ומפקח באמצעות קציני הביטחון שברשויות המקומיות על הערכות הבטחונית במוסדות החינוך ועל הפעילות חוץ בית ספרית של התלמידים.
- מפיץ נוהלי עבודה מחוזיים על בסיס נוהלי עבודה של אגף הביטחון במשרד בירושלים.
- מקיים השתלמויות וימי עיון למנהלי מוסדות חינוך.
- משמש מנחה מקצועי של ועדת טיולים מחוזית.
- שותף בוועדות המכרזים למינוי קב"טים ברשויות.
- מרכז את הבקשות התקציביות למרכזי ביטחון מהרשויות המקומיות במחוז, מאשרן בהתאם לכללים ולנוהלים שנקבעו ומוודא
- שהתקציבים שימשו ליעדים שנקבעו.
בטיחות
- מפקח מנחה ומתדרך את מנהלי הבטיחות הרשותיים.
- מכין תוכנית עבודה שנתית בנושא בטיחות.
- מכין תוכנית ביקורות מדגמיות במוס"ח.
- נעזר ביועץ הבטיחות לביצוע מבדקים במוס"ח.
- בודק תאונות תלמידים ומפיץ לקחים ומסקנות לרשויות המקומיות.
- מסייע להנהלות מוס"ח ברשויות, הבעלויות בהקניית ידע ומידע בתחומי הבטיחות והגהות ובכלל זה הדרכה ומתן הרצאות.
- מתדרך את מנהלי הקייטנות ורכזי מחנות הקיץ ומפקח על קיום נוהלי הבטיחות.
שעת חירום
- משמש כרכז הרשות המחוזית בוועדת משק לשעת חירום.
- עורך ביקורות כוננות ברשויות המקומיות.
- עורך ביקורות במוס"ח בדיקת הערכותם לשע"ח.
- מבצע תרגילי פינוי וכניסה למקלטים ומרחבים מוגנים במוסדות החינוך במחוז.
- מתאם עם קציני ביטחון ברשויות את התכנון והביצוע של תוכנית ההדרכה, התרגול והערכות מוס"ח בביצוע פקע"ר.
- מכשיר ומתרגל את מחלקות החינוך ברשויות המקומיות לשעת חירום.
בטיחות והערכות לשעת חירום במעונות היום
- מהווה גורם מקצועי בתחום הבטיחות ושעת חירום למערך הפדגוגי של מעונות היום במחוז.
- הדרכות בתחום הבטיחות והערכות לשעת חירום במסגרות.
- ייעוץ מקצועי שוטף לקב"טי מוס"ח ולממונה לידה עד גיל 3 ברשויות המקומיות.
- בניית תוכנית עבודה והפעלת מערך בקרת בטיחות מחוזי במעונות.
- חניכה וליווי מעונות יום חדשים.
- תחקור ובדיקה של אירועים חריגים במעונות היום בתחום הבטיחות.
-
יעקב סטחי
ממונה בטיחות ושע"ח
דוא"ל: jacobst@education.gov.il -
רן קליימן
מנהל תחום ביטחון בטיחות ומוכנות לחירום
דוא"ל: rankl@education.gov.il -
שאטו מטקיה
מנהל משימת חירום
-
רחל לוי
מרכזת
דוא"ל: rachela@education.gov.il -
דפנה עטיה ינאי
מרכזת בכירה בטיחות והערכות לשעת חירום מעונות היום
דוא"ל: Dafnaya@education.gov.il
סדר הפעולות בחירום לתלמידי המחוז
ירי טילים – כשהתלמידים בכיתה
בעת ירי טילים – כשהתלמידים בכיתה
- בעת שמיעת האזעקה במערכת הצפירה הארצית או הכריזה הבית-ספרית או מתן הנחייה על ידי בעל תפקיד מהנהלת בית הספר יש להיכנס למרחב "הכי מוגן" תוך זמן ההתרעה העומד לרשותך באזור בו אתה נמצא על פי מפת אזורי ההתגוננות של פיקוד העורף ועל פי סדר העדיפות הבא: מקלט, מרחב מוגן תקני, חדר מדרגות, מסדרון פנימי, שכיבה בכיתה או בחדר רחוק מהחלונות כשהידיים מגוננות על הראש.
- לאחר 10 דקות הכרזה במערכת הכריזה על ידי בעל תפקיד מהנהלת בית הספר לשפר את המיקום למקלטים ולמרחבים המוגנים.
- התארגנות ב-2 טורים בצמוד לקיר פנימי כשהמורה בראש, בפתח הדלת עם יומן נוכחות.
- שיפור המיגון על פי סדר שנקבע מראש, ובציר שתוכנן ומסומן בתרשים.
- כניסה למקלט או מרחב מוגן, והתמקמות במקום שנקבע לכל כיתה.
- בדיקת נוכחות של כל התלמידים.
- דיווח להנהלת בית הספר.
- הפעלת צוותי החירום הבית-ספריים על פי הנחיות הנהלת בית הספר.
- הפעלת תוכנית "הפגה פדגוגית".
- חזרה לכיתה או יציאה הביתה על פי הנחיות הנהלת בית הספר.
- בדיקת נוכחות של כל התלמידים (לאחר החזרה לכיתה).
ירי טילים – כשהתלמידים מחוץ לכיתה
בעת ירי טילים – כשהתלמידים בהפסקה מחוץ לכיתה
- בעת שמיעת האזעקה במערכת הכריזה הארצית או הבית-ספרית או מתן הנחייה על ידי בעל תפקיד מהנהלת בית הספר להיכנס למרחב "הכי מוגן" תוך זמן ההתרעה העומד לרשותך באזור בו אתה נמצא על פי מפת אזורי ההתגוננות של פיקוד העורף, ועל פי סדר העדיפות הבא: מקלט, מרחב מוגן תקני, חדר מדרגות, מסדרון פנימי, שכיבה על הרצפה/הקרקע, ולגונן על הראש באמצעות הידיים.
- לאחר 10 דקות הכרזה במערכת הכריזה על ידי בעל תפקיד מהנהלת בית הספר לשפר את המיקום למקלט ולמרחב מוגן.
- כניסה של כל ילד באופן עצמאי למקלט ולמרחב מוגן שיועד לכיתה שלו.
- חבירה של המורים לכיתות שלהם על פי השיבוץ של השעור שלפני היציאה להפסקה.
- התמקמות בתוך המקלט או מרחב מוגן במקום שיועד לכל כיתה.
- בדיקת נוכחות של כל התלמידים על ידי המורים.
- דיווח להנהלת בית הספר.
- הפעלת צוותי החירום הבית ספריים על פי הנחיות הנהלת בית הספר.
- הפעלת תוכנית "הפגה פדגוגית".
- חזרה לכיתה או יציאה הביתה בהתאם להנחיות הנהלת בית הספר.
- בדיקת נוכחות של כל התלמידים (לאחר החזרה לכיתה).
סדר הפעולות בעת ירי טילים לתלמידי המחוז
ברעידת אדמה במוסדות החינוך
כללי התנהגות בעת התרחשות רעידת אדמה במוסדות החינוך
- אם אתם נמצאים בתוך המבנה או בכיתה בעת רעידת אדמה, צאו בהליכה מהירה וזהירה דרך נתיב המילוט אל השטח הפתוח, והתרחקו מבניינים, קירות תומכים, עצים, כבלי חשמל וכל גורם מסוכן אחר.
- מרחב מוגן - תלמידים השוהים בתוך מרחב מוגן תקני אשר נמצא עד קומה שנייה כולל יונחו לצאת החוצה בהליכה מהירה וזהירה דרך נתיב המילוט אל השטח הפתוח, ויתרחקו מבניינים, קירות תומכים, עצים, כבלי חשמל וכל גורם מסוכן אחר.
- תלמידים השוהים במרחב מוגן תקני הנמצא בקומה שלישית ומעלה - ישארו בו עד לסיום הרעידה הראשונית או על פי הנחיית הנהלת בית הספר - יציאה החוצה לשטח הפתוח."
- נתיב מילוט - הינו ציר התנועה הבטוח, המהיר והבטיחותי ביותר מחדר הכיתה אל מחוץ למבנה המוסד - פרוזדור, מסדרון וחדר מדרגות.
- 15 שניות - הינו יעד מקסימאלי שיש לשאוף ולהגיע אליו ליציאת כל התלמידים מחדר הכיתה אל תחילת נתיב המילוט.
- 90 שניות - הינו יעד מקסימאלי שיש לשאוף להוצאת כל תלמידי המוסד אל מחוץ למבנה המוסד.